Botoks İle Terleme Tedavisi

Botoks ile terleme tedavisi, aşırı terleme sorununu hafifletmek veya kontrol altına almak için botulinum toksini (botoks) enjeksiyonlarının kullanıldığı bir tedavi yöntemidir. Botoks, kasları geçici olarak felç eden bir madde olduğu için aşırı terleme sorununda etkili olabilir.

Terleme, vücudun ısı dengesini korumasına yardımcı olan doğal bir süreçtir. Ancak bazı insanlar, normalden çok daha fazla ter üretir ve bu durum sosyal ve psikolojik rahatsızlıklara neden olabilir. Özellikle koltuk altı, avuç içi veya ayak tabanı gibi bölgelerde aşırı terleme problemi yaşayan kişiler, botoks ile terleme tedavisinden fayda görebilir.

Botoks ile terleme tedavisi, ter bezlerinin çalışmasını geçici olarak bloke ederek ter üretimini azaltır. Botoks enjeksiyonları, terleme problemi olan bölgelere doğrudan yapılır. Botoks, ter bezlerine giden sinirlerin iletişimini engelleyerek ter üretimini durdurur veya azaltır.

Tedavi genellikle bir dermatolog veya estetik cerrah tarafından gerçekleştirilir. Uygulama sırasında, terleme problemi olan bölgelerin belirlenmesi ve buna göre botoks enjeksiyonlarının yapılması gerekmektedir. Enjeksiyonlar genellikle birkaç noktaya yapılır ve genellikle acısızdır. Tedavi süresi genellikle 10 ila 20 dakika arasında değişir.

Botoks ile terleme tedavisi sonuçları genellikle enjeksiyondan birkaç gün sonra fark edilmeye başlar. Terleme sorununda belirgin bir azalma sağlanır ve bu etki genellikle 4 ila 6 ay sürer. Ardından, etkinin devam etmesi için tekrar botoks enjeksiyonları gerekebilir.